In England as a groom

Min kära vän Michaela Långberg jobbar hos Anna Hilton, svensk fälttävlansryttare i England, så jag är här och hälsar på henne. Får samtidigt pröva på att jobba som groom vilket jag inte gjort förut!

Första dagarna ville jag bara åka hem, men nu när det har gått två veckor känns det lite lättare och det börjar nästan bli kul! Kanske hade funkat att jobbat som detta om jag ANTINGEN hade sålt/lånat ut Flash eller haft möjlighet att ha med honom, och sen kunna ha med Alwin. Ja det är ju något att fundera på om jag skulle vilja satsa, vilket hade vart kul – men det ligger inte några av mina planer för tillfället.
Igår fick jag se London dessutom, riktigt häftig stad! Är sugen på att ta en weekend hit med trevligt sällskap, man hinner knappt se något på en dag bara. Någon som är manad?

Anna har några riktigt fina hästar här på yarden. Mina ”favoriter” är Darco DeLuxe och Mr Jante, sen lilla tjockisponnyn Harry är också rätt tuff.

Emma, jag & Mickis i LondonFramsidan av yarden Jag & Darco DeLuxe Jag & Harry, Mickis & Maise

/Amanda

Lämna en kommentar